فراخوان حفاظت از نام چرم

فراخوان حفاظت از نام چرم

کمیته جهانی هماهنگی چرم (GLCC) خواستار حمایت و حفاظت گسترده تر از نام «چرم» شد.

فراخوان حفاظت از نام چرم

کمیته جهانی هماهنگی چرم (GLCC), این کمیته سازمانی فراگیر است که نمایندگانی از شورای بین المللی اتحادیه های بازرگانان پوست خام، پوست و چرم (ICHSLTA)، شورای بین المللی دباغان (ICT) و اتحادیه بین المللی فناوران و انجمن های شیمیدانان چرم (IULTCS) در آن حضور دارند.

کمیته جهانی هماهنگی چرم به منظور مقابله با آنچه که «گسترش توصیف های نادرست و گمراه کننده» از نام چرم خوانده است،
از دولت های سراسر دنیا خواست تا سازوکاری حقوقی در زمینه حفاظت از نام چرم ایجاد کنند زیرا سوءاستفاده از این نام می تواند «مصرف کنندگان را گمراه و گیج» کند.

این کمیته معتقد است که تنها از طریق ایجاد قوانین مناسب می تواند با «توصیف های اشتباه و گمراه کننده» از نام چرم مقابله کرد و گفته که چنین اقداماتی از برندها در مقابل رقابت ناسالم حمایت کرده و به مصرف کنندگان نیز قدرت می بخشد.

این کمیته بطور مشخص از اتحادیه اروپا خواسته است تا پیشگام شده و «قوانین در زمینه سلامت چرم» را برای 28 عضو خود تصویب کند.

صنایع تولید کفش تا کنون برای نظارت بر رویه، کفی و آج کفش قوانینی در نظر گرفته است.

از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا در این راستا حمایت های بیشتری از تولیدکنندگان کفش انجام شود.

کمیته جهانی هماهنگی چرم دولت آمریکا را هم تشویق کرده است تا در زمینه تصویب قوانین و قواعد جدید با اتحادیه اروپا همکاری کند.

کمیته جهانی هماهنگی چرم در نشستی در حاشیه «نمایشگاه چرم تمام چینی» که به تازگی در شانگ های برگزار شد، اعلام کرد که استفاده از نام چرم برای توصیف برخی مواد غیرچرمی افزایش یافته است.

این کمیته در تشریح این مساله گفت «این مواد عبارت است از برخی مشتقات سوخت های فسیلی یا محصولاتی که از قارچ، آناناس و تاکستان ها به دست می آید. »

استفن جسکه معاون ارشد شرکت GST که در حوزه تولید چرم خودرو فعالیت می کند در کنگره جهانی چرم در شانگ های نسبت به «استفاده شرکت های خودروسازی از نام های خیالی و محصولات شبه چرمی» هشدار داد.

وی تاکید کرد که در مورد استفاده از این مواد و محصولات «هیچ گونه شفافیتی وجود ندارد.» جسکه افزود سردرگمی مصرف کنندگان زمانی بیشتر می شود که «فروشندگان ناآگاه نمی توانند درباره این نام های خیالی توضیحات مناسبی به خریدار ارائه کنند.»

کمیته جهانی هماهنگی چرم تاکید کرد که چرم تنها به پوست یا پوست خام حیوانات اطلاق می شود که به میزان مناسبی دباغی شده است تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود.

این کمیته افزود:
اعتبار خوب چرم توسط بازرگانان بی مبالات لطمه دیده است که این امر به نوبه خود بر تصور عمومی از چرم نیز تاثیر نامطلوبی گذاشته است.

به همین دلیل، بازار چرم دچار زیان هایی شده که به تولیدکنندگان واقعی چرم و مصرف کنندگان آن در سراسر دنیا ضربه زده است.

به منظور مقابله با این وضعیت، در صنعت دباغی برزیل «کمپین های صحت» به راه افتاده است تا قوانین چرم این کشور را به درستی اجرا کند.

چینی ها را هم به استفاده از «مار کهای واقعی چرم» ترغیب کند.

در چارچوب این کمپین تلاش هایی نیز به منظور ترغیب آمریکایی ها برای بازنگری در دستورالعمل های چرم و فعالیت های اروپایی های در حوزه هماهنگ کردن قوانین داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره چرم آغاز کرده است.

کمیته جهانی هماهنگی چرم اعلام کرد:
حمایت از چرم در مقابل توصیف ها و استفاده های نادرست باعث افزایش ارزش محصولات چرم یخواهد شد و قیمت واقعی آن در مقابلبه ای اجناس تقلبی و غیرچرمی را به راحتی توجیه می کند.

برندها بیش از پیش ارزش شفافیت و سلامت کالا را درک می کنند زیرا این مساله به نفع بازار چرم است و باعث می شود که مشتری به تولیدات چرمی وفادار بماند.

به گفته این کمیته، بازار برای همه مواد و محصولات چرمی جا دارد، به شرطی که باید به روشنی و به درستی برای آنها بازاریابی شود.

برگرفته از نشریه آموزشی، پژوهشی انجمن چرم ایران

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *