در صنعت چرم خلاقیت حرف اول را می زند

در صنعت چرم خلاقیت حرف اول را می زند

شاید اندک باشند تعداد افرادی که وقتی از خانه بیرون می روند کیف پولشان را همراه نبرند . البته فکر می کنم بیشتر آنها فراموش می کنند نه اینکه نیازی به آن احساس نمی کنند .

این کیف ها که زمانی نه چندان دور فقط برای نگهداری اسکناس آن هم به صورت محدود به بازار عرضه می شداینک با پیشرفت صنایع چرمسازی و به کارگیری تلفیقی از ماشین و انسان رنگ و رویی دیگر به خود گرفته اند؛ کیف هایی که از مدل ها و طرح های مختلف چرم که هم از زیبایی در طراحی تا دوخت برخوردارند و هم با استفاده از الگوهای بومی شده اکنون یک سر و گردن بالاتر از سایر برندهای خارجی در جیب مردم و خریدارانشان خودنمایی می کنند.

صنایع چرم دلیر با بیش از نیم قرن سابقه سعی دارد که در خلاقیت ماهرتر شود. این امر نه تنها انگیزه و تعهد بالایی در پرسنل ایجاد می کند بلکه آمادگی دریافت آموزه های جدید و انعطاف پذیری بالایی خواهند داشت که تاثیر به سزایی در پیاده سازی سیستم کاری سلولی ما خواهد داشت یعنی به حداقل رساندن فاصله مدیران از خط تولید .

مهندس کسری حسن زاده دلیر مدیر جوان و تحصیل کرده ی صنایع چرم دلیر بعد از پایان تحصیل خود در تولیدی پدرش مشغول به فعالیت شد او که تحصیلات دانشگاهی اش در رشته مهندس صنایع بوده است از علاقه اش به صنعتی شدن تولیدات کارگاه صنایع چرم دلیر می گوید ولی در عین حال معتقد است تلفیق کار سنتی و بهره گیری از ابزار های نوین صنعتی آنها را قادر خواهد کرد ضمن عرضه محصولات با کیفیت تر و متنوع تر قدرت انتخاب بیشتری به مشتریان دهد. واحد ” R & D ” ( تحقیق و توسعه)، استقرار سامانه های مدیریت کیفیت، برنامه ریزی منابع (ERP) و سیستم اطلاعات مدیریتی (MIS) از جمله اقداماتی است که در کارگاه برای بهبود کیفیت محصولات و جلب رضایت مشتریان انجام شده است. کیف

مدیر بازرگانی و فروش ” صنایع چرم دلیر” با تشریح روش کار در کارگاه گفت: متوجه شدیم این صنعت از کمبود استادکار رنج می برد و ما هم از این نظر در مضیقه خواهیم بود ، این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم وپس از جذب نیروهای جوان آنها را به تناسب نیاز و سطح کارمان خودمان آموزش دادیم.

هر کدام از پرسنل بعد از پنج ماه آموزش خود یک استاد کار ماهر می شوند. این امر نه تنها انگیزه و تعهد بالایی در پرسنل ایجاد می کند بلکه آمادگی دریافت آموزه های جدید و انعطاف پذیری بالایی خواهند داشت که تاثیر به سزایی در پیاده سازی . سیستم کاری سلولی ما خواهد داشت یعنی به حداقل رساندن فاصله مدیران از خط تولید .

پدر که بر توان و تخصص پسر جوانش تکیه زده و برق چشمانش نشان از لیاقت و کارآمدی فرزنش دارد ، دلگرم از دانش ، تجربه و مهارتی که با سینه ای گشوده به نسل جدید می بخشد، امیدوارانه از فردا می گوید:وجود طرح های روز دنیا با رنگها و فرمولهای جدید و گسترش کارخانه ای به مساحت 1300 متر مربع اضافه بر سالن قبلی و افزایش تعداد پرسنل تا پایان سال را از دیگر برنامه های کاریشان اعلام کرد.

چرم صنایع چرم دلیر با استفاده از دستگاه ها و طرح های جدید اکنون یک سرو گردن بالاتر از سایر برندهای خارجی در جیب مردم و خریدارانشان خودنمایی می کنند.  ” کسری حسن زاده دلیر” که بعد از پایان تحصیل دانشگاهی خود در رشته مهندسی صنایع؛ از سال 92 وارد کار تولید انواع چرم را آغاز کرد. وی که از یک استعداد خدادادی در طراحی و تولید انواع چرم از پدر خود بهره می برد و جالب است بدانید اینشان از روز اولی که وارد کار چرم سازی شده تا امروز تمام کارهایی را که به بازار عرضه کرده حاصل ذوق ،خلاقیت و مهارت خودش است و حتی با افتخار اعلام می کند 40 درصد محصولات چرمی که برندهای معتبر روانه بازار می کنند طرح هایی است که وی ایده داده است.

وی می گوید: چند وقت پیش به اداره استاندارد مراجعه کردم تا از استانداردهای ساخت انواع چرم در ایران آگاه شوم که متاسفانه هیچ استانداردی در این خصوص به ثبت نرسیده است و از ما خواستند با توجه به شناختی که از استانداردهای جهانی داریم با کمک استاد یوسف زاده عزیز این استاندارد را تعریف کنیم .

کسری حسن زاده دلیر ضمن انتقاد تلویحی از نبود حمایت مناسب از فعالان این عرصه معتقد است که حتی بزرگترین برندهای دنیا هم در مقابل کارهای ایران حرفی برای گفتن ندارند و دلیل اینکه تاکنون نتوانسته ایم خود را به بازارهای جهانی معرفی کنیم نبود حمایت مناسب است.

صنایع چرم دلیر در طول فعالیت خود با تجربه ای بیش از نیم قرن سابقه توانسته است با اخذ مجوز از وزارت صنعت,معدن و تجرات چرمها و طرح هایی همگون با فرهنگ ملی و بومی کشورمان با استفاده از ابزار روز به بازار عرضه کند. چرم کیف

وی بخش عمده ای از موفقیت های بدست آمده در تولیدش را مرهون تخصص و تلاش پدر 57 ساله اش می داند و می گوید: وجود پدرم موجب شد که ما از تولید سنتی فاصله بگیریم و به تولید صنعتی روز تغییر فاز دهیم و به موضوع آموزش تخصصی کارکنان بیشتر توجه کنیم.

در بحث نیروی انسانی نیز نگرش ها متفاوت است نیروهای مشغول به کار در تولیدی صنایع چرم دلیر با میانگین سنی 27 سال همگی نیروهایی جوان و پرتوان محسوب می شوند که برای ما دارای ارزش بسیاری هستند و تلاش می کنیم که رضایت شخصی برای پرسنل ایجاد کنیم چون رضایت پرسنل موجب بهره وری بیشتر و بهتر شدن کار آنان خواهد شد.کیف

کسری می گوید: ما برای پرسنل حقوق و مزایای ماهیانه ثابت تعریف کرده ایم تا کارکنان با آرامش و بدون دغدغه خاطر به کار تولید مشغول باشند. تجهیزات اداری

برگرفته شده بخشی از مصاحبه های مهندس کسری حسن زاده دلیر با مجلات چرم

و حالا ویدیویی از چالش معرفی شغل که توسط استاد محترم دکتر فرشید عبدی برگزار شده بود را در زیر مشاهده کنید

 

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *