وضعیت اقتصادی و قیمت ارز برای رشد صنایع داخلی

وضعیت اقتصادی و قیمت ارز برای رشد صنایع داخلی

وضعیت اقتصادی و قیمت ارز برای رشد صنایع داخلی

وضعیت اقتصادی و قیمت ارز در حال حاضر همین است و با دست دست کردن و غر زدن چیزی حل و فصل نمیشود. در این شرایط بستر بسیار خوبی هست برای بعضی از صنایع که رشد کنند.

کشور ترکیه با صنایع توریست, نساجی و پوشاکش هست که سر پا ایستاده.

مزون داران عزیز و تمام دوستانی که فشن دیزاینر هستید, بستر بسیار خوبی مهیا شده که برند خودتان رو به برند هایی مثل زارا و منگو تبذیل کنید.
طراحی های خوب کیفیت و قیمت های مناسب (بدون وابستگی به قیمت ارز ) و تولید ایران.

با این قیمت ارز ها, دلار و درهم و لیر واردات پوشاک نه برای مصرف کننده و نه برای وارد کننده و صنایع به صرفه است, مادرم میگفت زمان قبل از انقلاب همه لباس ایرانی می خریدن چیزی به اسم ترک اصلا نبوده, چی شد که همه جا پر شد از MADE IN TURKEY ؟!
وقتش دست از مصرف گرایی مطلق بردلریم و به فکر تولید صنایع داخلی باشیم…

صنایع تولیدی داخل کشور به خاطر راحت طلبی خود ماها الان تو این شرایط رو به نابودی هستند, چه کسی باورش میشه ابریشمی که برای بافتن صنایع فرش دستباف ایرانی استفاده میشه وارداتیه ؟!
با دلار ارزون هرکس هرچیزی دستش رسیده وارد کرد الان که قیمت ها رفته بالا همه کاسه چه کنم چه کنم گرفتن دستشون…

شديم یک کشور وابسته، راحت طلب و فقط و فقط مصرف گرا ، وا می ایستیم ببينيم کشورهای دیگه چی تولید می کنن با قيمت دوبله و سوبله وكلی دبدبه و کبکبه میاریم تو کشور خودمون به خودامون میفروشیم, افتخار هم می کنیم که کارآفزینیم هستیم
کشوری که به غیر از داشتن نفت هیچ هنر فوق العاده ای دیگه ای ندارد و وابسته نفت هست و تا چند وقت دیگر که اگر همون نفتم کسي از ما نخره از گشنگی میمیریم… الان هم هرکس یا فکر فرار هست یا فقط غر میزنن و همدیگر را مقصر می دانند.

نویسنده: شیرین خزدوز

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *