لئوناردو، نرم افزار جدید برای مدیریت فرایند دباغی

نرم افزار جدید دباغی

لئوناردو نرم افزار جدیدی است که شرکت «ایتالپروجت» به منظور مدیریت فرایند دباغی ساخته است. این نرم افزار، قابل انعطاف بوده و قادر است امکان مدیریت همزمان دستگاههای دباغی را فراهم کند.

ایتالپروجتی به پشتوانه بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه توسعه نرم افزار مدیریت دباغی یک گام بلند رو به جلو برداشته و پلتفروم خود به طور کامل بازنویسی و بازسازی کرده است. نرم افزار این شرکت در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و کار خود را به خوبی انجام داد اما محدودیت هایی در آن وجود داشت که کاربر پسند نبود. نسخه دوم نرم افزار این شرکت موفقیت بیشتری کسب کرد اما پیشرفت سریع فناوری باعث شد تا لزوم ایجاد تغییر در آن در اولویت قرار گیرد.

نرم افزار دباغی
نرم افزار دباغی

سه توسعه دهنده در سال ۲۰۱۷ کار روی پروژه جدید ایتالپروجتی را شروع کردند. هدف اولیه این پروژه طراحی یک سیستم اتوماسیون مدولار یا پیمانه ای بود که بتواند با نیازهای متعدد یک دباغی انطباق پیدا کند. البته این نکته مد نظر قرار داشت که هر دستگاه به یک پی ال سی (PLC) متصل است. پی ال سی یا کنترل گر منطقی برنامه پذیر یک سیستم کامپیوتری صنعتی است که در فرایندهای مختلف صنعتی به کار گرفته میشود. در جریان تولید چرم فرایند مدیریت تولید این محصول به طور کامل به پی ال سی سپرده می شود، نه به کامپیوتر خانگی یا سرورهایی که در فراینده فعالیت های صنعتی کارایی چندانی ندارند. کامپیوترها یا سرورها صرفا در مدیریت پایگاه های داده ها، سوابق داده ها و موارد دیگری از این دست کاربرد دارند.

به هنگام استفاده از نرم افزار ایتالپروجتی، هر دستگاهی به طور مستقل به کار خود می پردازد و در عین حال به سایر دستگاهها متصل می شود. مزیت این کار این است که اگر در دستگاهی مشکلی به وجود آید بر سایر دستگاهها تاثیر نمی گذارد. اتصال دستگاهها این امکان را فراهم می کند تا سطح اتوماسیون هر دستگاه به بالاترین حد برسد و اپراتورهای کنترل کاملی بر روند کار داشته باشند. مدول های نرم افزار ایتالپروجتی را می توان به دو دسته عمده تقسیم بندی کرد.

یک دسته مدول هایی که تجهیزات فیزیکی به سیستم را کنترل می کنند و مدول های نرم افزار که امکان نظارت بر فرایند عملکرد هر یک از قطعات را فراهم می کنند.

قطعات تجهیزات کنترلی به شرح زیر است:

کنترل گر دیگچه:

برای مدیریت همه فعالیت های یدی و هم مدیریت روند اجرای ترتیبات دباغی

واترمیکس پ:

سیستمی برای افزودن و کنترل آب

کمیکس:

سیستمی برای کنترل میزان مواد شیمیاب  کم گو:

سیستمی برای افزودن و سنجش مواد شیمیایی بر اساس معیارهای حجمی

قسمت های مربوط به مدیریت و نظارت بر روند دباغی

کرونوس:

سروری که یک نرم افزار نظارتی دارد و تاریخچه داده ها را مدیریت می کند

کمیکس ام:

(Chemix M)

برای مدیریت آماده سازی مواد شیمیایی مایع و پودری به کار رفته و یک نرم افزار و بارکدخوان هم به آن ضمیمه شده است.

دیتا پد:

مدولی برای ثبت داده ها و اطلاعاتی که در روند دباغی مورد نیاز است

دیتا پرو:

داده ها را مدیریت کرده و در بخش های مختلف آنها را تصویر سازی می کند

دیتا گو:

امکان اتصال یک تلفن همراه یا تبلت به کنترل گر سیستم را فراهم می کند و می توان قسمت های مختلف آن را شخصی سازی کرد

مدول پیامکی:

می تواند پیامهای کوتاه، ایمیل یا پیام های هشدار در رابطه با بخش های گوناگون روند دباغی ارسال کند   اینتلی استور:

مدیریت ذخیره مواد شیمیایی: این قسمت از نرم افزار به مدریت تخلیه یا پر شدن درام ها کمک می کند. هدف اصلی این مدول تصویرسازی بهتر از وضعیت درام هاست یعنی پر شدن، تخلیه و زمان انتظار برای پر شدن دوباره. این مدول از بروز اشتباه در جریان این فعالیتها جلوگیری می کند

لینک یا ارتباط:

این نرم افزار مستقیما به نرم افزار اصلی کارخانه متصل می شود و به مدیریت دباغی کمک می کند.

نرم افزار ایتالپروجتی بیش از پیش مورد استفاده دباغیها قرار گرفته و حتی در صنایع دیگری مانند صنعت روغن زیتون نیز کاربرد یافته است.

مترجم: هرمز برادران

منبع: world leather و مجله صنعت چرم

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *