نکاتی مهم در مورد کمربند چرمی

هميشه اين پرسش وجود دارد که کمربندی در چه قسمتي از بدن استفاده شوند. پايين‌تر از کمر يا بالاتر ازکمر بايد بسته شوند؟ کمربند چرمی چگونه است؟ انواع کمربندهای چرمی؟

نوع کمربند

حال به سراغ انتخاب کمربند مي رويم، انتخاب شما بستگي به اين دارد که کمربندمورد نظر شما رسمي است يا اسپرت؟

تشخيص اين دو نوع از هم کار چندان دشواري نيست به راحتي با همراه داشتن يک عدد انگشت شست مي توانيد کمربند اسپرت را از رسمي تشخيص دهيد.

به اين صورت که اگر پهناي کمربند به پهناي انگشت شست شما باشد؛ مخصوص لباس هاي رسمي است در غير اين صورت اگر پهن تر بود معلوم مي شود که براي لباس هاي اسپرت و معمولي کاربرد دارد.

نکاتی مهم در مورد کمربند چرمی

 

راه دوم براي تشخيص نوع کمربند اين است که به ظاهر آن توجه کنيد؛ اگر ديديد که کمربند رنگ براقي دارد و يا سگک بزرگ و پهني دارد بدانيد و آگاه باشيد که به درد لباس هاي رسمي نمي خورد اين کمربند مخصوص لباس هاي اسپرت است.

در صورتي که کمربندهاي رسمي رنگ و بافت هايي صاف و مات دارند. هرچه سگک بزرگتر باشد، کمربند اسپرت تر است. قلاب هاي کوچک و صاف مخصوص لباس هاي رسمي هستند.

انتخاب رنگ کمربند راحت ترين قسمت خريد است چرا که فقط سه رنگ وجود دارد که بيشتر در فروشگاه ها به فروش مي رسد و مورد استقبال مردم قرار گرفته اند: مشکي، قهوه اي و قهوه اي سوخته. کمربند رنگ هاي روشن براي نوجوانان و جوانان بسيار مناسب است اما براي افراد مسن تر زياد جالب به نظر نمي رسد.

جنس اغلب کمربندهايي که در فروشگاه هاي لباس مردانه ديده مي شود، انواع مختلفي از چرم گوساله است.

چرم گوساله براي کمربند، هم براي کمربندهاي صاف و براق رسمي و هم کمربندهاي پهن و کلفت اسپرت بسيار عالي و مناسب است. زياد بودن اين جنس در بازار نشانه نامرغوب بودن آن نيست بلکه به خاطر قابل استفاده بودن آن براي تمامي مدل هاست. از ايجاد سوراخ جديد بر روی کمربند هم بپرهيزيد.

زيباترين و خوشرنگ ترين چرم کمربند، چرم شترمرغ است. ساخت اين کمربند بسيار دشوار است به همين دليل قيمت آن بسيار بالا است.

 

استفاده از کمربند

هميشه اين پرسش وجود دارد که کمربندها در چه قسمتي از بدن استفاده شوند. پايين‌تر از کمر يا بالاتر ازکمر بايد بسته شوند؟

همچنين کمربندها در تناسبات اندامي چه کاربردي دارند و چگونه به ما کمک مي کنند تا متناسب تر ديده شويم ؟اگر قدبلند هستيد در انتخاب کمربند دستتان باز است و انتخاب‌هاي زيادي داريد.

انتخاب رنگي متفاوت براي قسمت بالاتنه و پايين‌تنه لباس و کمربندتان، باعث مي‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسيم شود و در نتيجه کوتاه تر و متناسب‌تر ديده شويد.

اگر کمر کوتاهي داريد به هيچ وجه کمربندهاي عريض و پهن نپوشيد زيرا اين نوع کمربندها کمر شما را پهن و کوتاه تر نشان مي‌دهند.

هيچ وقت کمربند مخصوص لباس های رسمي را با شلوار جين نپوشيد و هيچ وقت هم کمربندهاي اسپرت را با کت و شلوار نبنديد.

ضمنا سعي کنيد کمربند مخصوص لباسهاي رسمي را با شلوار جين نپوشيد و هيچوقت هم کمربندهاي اسپرت را با کت و شلوار نبنديد.

 

قانون کمربندي

اگر شما هم در انتخاب کمربند مناسب براي لباس‌تان مشکل داريد، خواندن اين راهنماي کوچک را به‌ شما توصيه مي‌کنم…

1 رسمي مي‌خواهيد يا غيررسمي؟

به طور کلي کمربندها به دو نوع معمولي و رسمي تقسيم مي‌شوند. با يک حساب سرانگشتي مي‌توانيد اين دو نوع کمربند را از هم تشخيص دهيد.

اگر کمربند به پهناي انگشت شست شما بود، معلوم مي‌شود که کمربند مخصوص لباس‌هاي رسمي است. هر کمربندي که از اين اندازه پهن‌تر باشد نوع معمولي است و به درد لباس‌هاي رسمي نمي‌خورد.

اگر نتوانستيد با کمک اين راهنمايي کمربندها را به خوبي از هم تشخيص دهيد، بايد بدانيد که از ظاهر کمربند نيز مي‌توانيد پي به نوع آن ببريد. کمربندهای اسپرت معمولا رنگ‌هايی براق دارند، در صورتي که کمربندهاي رسمي رنگ و بافت‌هايي صاف و مات دارند.

خوب است که حداقل يکي از هر نوع را در کمد لباس‌هايتان داشته باشيد.

2. کمربند چرمی چه رنگي بهتر است؟

انتخاب رنگ کمربند چرمی کاري بسيار ساده است چون فقط سه رنگ اصلي براي آن وجود دارد: مشکي، قهوه‌اي و قهوه‌اي سوخته.

خوب است که از هر سه رنگ هم کمربند اسپرت داشته باشيد و هم کمربند رسمي اما اگر در توانايي شما نبود، مي‌توانيد کمربند اسپرت خود را به رنگ قهوه‌ای يا قهوه ای سوخته و کمربند لباس‌هاي رسمي خود را به رنگ مشکي انتخاب کنيد.

کمربند رنگ‌هاي روشن براي نوجوانان و جوانان بسيار مناسب است اما براي افراد مسن‌تر زياد جالب به نظر نمي‌رسد.

3 چرم کمربند، انواع و اقسام دارد

تشخيص جنس کمربند چرمی کمي مشکل است اما به طور معمول کمربندها از سه نوع چرم ساخته مي‌شوند:

• چرم گوساله، تقريبا اکثر کمربندهايي که در فروشگاه‌ها و بوتيک‌هاي لباس مردانه ديده مي‌شود، انواع مختلفي از چرم گوساله است.

فکر نکنيد زياد بودن آنها نشان‌دهنده عدم مرغوبيت آنهاست. برعکس چرم گوساله براي کمربند، هم براي کمربندهاي صاف و براق رسمي و هم کمربندهاي پهن و کلفت اسپرت بسيار عالي و مناسب است.

• چرم شترمرغ: مي‌توان گفت که زيباترين و خوش‌رنگ‌ترين چرم کمربند، چرم شترمرغ است. از آنجا که ساخت اين نوع کمربند بسيار دشوار است، حداقل چند صدهزار تومان قيمت دارد و هرکسي استطاعت خريد آن را ندارد. خلاصه اينکه بستن کمربندي با اين جنس براي از ما بهتران است.

• چرم سوسمار: مي‌توان گفت اين نوع کمربند چرمی گران‌ترين نوع است. قيمت کمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن يعني چرم تمساح و کروکوديل، حداقل تا 800 هزار تومان هم مي‌رسد. ظاهر اين چرم بسيار زيبا و فريبنده است و البته توليد آن نيز در سال به هزار عدد هم نمي‌رسد.

4. به سايز و قيمت فکر کنيد

هر کمربند برچسبي دارد که روی آن سايز کمربند چرمی نوشته شده است. اندازه دور کمرتان را بگيريد و کمربندي با يک شماره بزرگ‌تر از آن بخريد.

کمربند هميشه بايد به عنوان لوازم فرعي کمر لباس‌تان باشد، نه مهم‌ترين جزء لباس‌تان.

پس با اينکه دوست داريد چشم ديگران را با برق کمربند چرم کروکوديل خود خيره کنيد، دنبال کمربندهايي نرويد که قيمتش از کفش يا حتي خداي نکرده از کت و شلوارتان نيز گران‌تر باشد.

5. طرز ست کردن کمربند چرمی با لباس

ساده ترين قانون برای ست کردن کمربند چرمی با لباس اين است که رنگ کمربند بايد همواره با رنگ کفش‌ها يکي باشد.

کمربندهاي عادي و اسپرت، دست شما را در اين زمينه بازتر مي‌گذارد.

کمربندتان چه سياه باشد، چه قهوه‌ای و چه قهوه‌اي سوخته، به خوبي با جين و کفش کتاني جور درمي‌آيد، مگر اينکه بخواهيد چکمه پايتان کنيد چون در اين حالت انتخاب کمربند کمي مشکل مي‌شود.

تقريبا همه چکمه‌ها، بدون توجه به قيمت آن، جزء کفش‌های اسپرت و عادي به حساب مي‌آيند اما از آنجا که از چرم ساخته شده‌اند، بايد از قانون لباس‌های رسمي براي انتخاب کمربند استفاده کنيد و رنگ کمربند بايد حتما با رنگ چکمه‌ها جور باشد.

حواستان به اندازه سگک يا قلاب کمربند هم باشد. هرچه سگک بزرگ‌تر باشد، کمربند اسپرت‌تر است. قلاب‌هاي کوچک و صاف مخصوص لباس‌هاي رسمي هستند.

6. روش نگهداري از کمربند چرمی

کمربندها بايد هميشه به صورت عمودي و دور از نور آفتاب آويزان شوند تا چرم آنها خشک و خراب نشود.

اکثر مردها عادت دارند که کمربندهای خود را روي شلوار نگاه داشته و جداگانه آويزان نمي‌کنند اما خوب است بدانيد که نگهداری کمربند به مدت طولاني در اين شرايط، چرم آن را خم کرده و ظاهر آن را از بين مي‌برد.

خوب است که محلي جداگانه برای آويزان کردن کمربندها در کمد لباس‌تان داشته باشيد.

7. کمربندی متناسب با اندام‌تان انتخاب کنيد

هميشه اين پرسش وجود دارد که کمربندی در چه قسمتي از بدن و با چه عرضي استفاده شوند.

آيا پايين‌تر از کمر يا بالاتر از کمر بايد بسته شوند يا اينکه پهنای کمربندها بايد چه اندازه‌ای داشته باشد، همچنين کمربندها در تناسبات اندامي چه کاربردي دارند و چگونه به ما کمک مي‌کنند تا متناسب‌تر ديده شويم؟

چون کمربندها بدن را به دو قسمت تقسيم کرده وخط‌هايي افقي ايجاد مي‌کنند پس در قسمتي که بسته مي‌شوند آن قسمت را عريض‌تر نشان مي‌دهند. همچنين باعث مي‌شوند کوتاه‌تر ديده شويم، پس بايد در انتخاب رنگ کمربند نيز دقت کنيم.

همچنين کمربند‌ها باعث ايجاد جمع‌شدگي و چين در قسمت شکم مي‌شوند و دور شکم را بزرگ‌تر از آنچه که هست، نشان مي‌دهند، در نتيجه خانم‌هايي که شکم بزرگ دارند، بهتر است از کمربند استفاده نکنند.

پهناي کمربند و سگک‌هاي تزييني آنها دو نکته مهمي است که مي‌تواند ظاهر شما را خيلي نافرم يا متناسب نشان دهد.

8. توصيه‌هاي تکميلي براي انتخاب کمربندی مناسب

• اگر شما استخوان‌بندي کوچکي داريد، حتي اگر داراي اضافه وزن نيز هستيد، از کمربندهايي با سگک‌هاي ظريف و کوچک استفاده کنيد.

• اگر استخوان‌بندي درشتي داريد، مي‌توانيد در انتخابتان جسورانه‌تر عمل کنيد و کمربندهايي با سگک‌هاي چاق و درشت را انتخاب کنيد.

• اگر باريک اندام و لاغر هستيد، از کمربندهاي نازک و باريک استفاده نکنيد چون شما را استخواني‌تر نشان مي‌دهد.

• اگر سر تا پا يکرنگ لباس پوشيده‌ايد، با کمربندی به رنگ ديگر لباستان را به دو تکه تقسيم نکنيد و کمربند همرنگ لباستان بپوشيد.

• شما مي‌توانيد کمربندهايي با سگک‌ها و قلاب‌هاي فانتزي و جالبي بپوشيد تا زماني که از کمربندهاي يک‌رنگ استفاده مي‌کنيد.

• سينه‌هاي بزرگ با کمربندهای بزرگ خوب به نظر نمي‌رسد، پس اگر سينه‌هاي بزرگي داريد، از کمربندهاي ظريف‌تر استفاده کنيد.

• اگر کمر کوتاهي داريد، به هيچ وجه از کمربندهای عريض و پهن استفاده نکنيد زيرا اين نوع کمربندها کمر شما را پهن و کوتاه‌تر نشان مي‌دهند.

• اگر قد کوتاهي داريد، تا حد امکان از کمربند استفاده نکنيد يا کمربندتان را هم‌رنگ لباس‌هايتان انتخاب کنيد چون کمربند در رنگ ديگر بدن شما را به دو قسمت تقسيم کرده است و با ايجاد خط افقي که چشم را به خود جلب مي‌کند، شما را از آنچه هستيد کوتاه‌تر نشان مي‌دهد.

• اگر قدبلند هستيد، در انتخاب کمربند دست‌تان باز است و انتخاب‌هاي زيادي داريد. انتخاب رنگي متفاوت براي قسمت بالاتنه و پايين‌تنه لباس و کمربندتان، باعث مي‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسيم و تفکيک بشود و در نتيجه کوتاه‌تر و متناسب‌تر ديده بشويد.

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *