نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان تهران آغاز به كار كرد

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرك‌هاي صنعتي استان تهران با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گشايش يافت.
به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي تهران، اين نمايشگاه صبح امروز (يكشنبه) با حضور رضا رحماني (قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توليد)، محمد خزاعی (معاون وزیر امور اقتصادي و دارايي و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران)، سعيد مدني (مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو)، محمدرضا خان‌محمدی (مشاور وزیر و مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت)، سيدصالح سيدزاده (مديركل امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت)، فرزاد خلفی (رئيس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت)، الله‌محمد آقايي (نماينده وزیر و مديركل امور اقتصادي و دارايي استان تهران)، احمد جوانمردي (مدير توسعه بازار و امور بين‌الملل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران)، محمدرضا قاهري‌بدر (رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تهران)، یوشینیکو یاناماکا (مدیر آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن)، صاحبان صنايع و اصحاب رسانه به مدت چهار روز با هدف عرضه و نمايش توانمندي‌هاي واحدهاي صنعتي مستقر در شهرک‌ها و نواحي صنعتي استان تهران در مرکز نمایشگاهی برج میلاد آغاز به کار کرد.

ایجاد فضای توسعه تجارت بین‌المللی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید بومی و ملی، كمك به بهبود فضای کسب و کار با معرفی بازارهای هدف جدید، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تبادل فنآوری موجود در مراکز علمی و تحقیقاتی و حمایت از محصولات دانش بنیان و عرضه آن به بازارهای بین‌المللی از ديگر اهداف برگزاری اين نمایشگاه است.

130 واحد صنعتي كوچك و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران در حوزه‌های صنعت ساختمان، سنگ، محصولات سلولزی، صنایع غذایی، مبلمان، چرم و پوشاک، تجهيزات بيمارستاني، ادوات اداري و قطعات صنعتی و 15 مشاور در بخش‌هاي مديريت صادرات، آموزش، حمل و نقل، امور مالي و سرمايه‌گذاري، صندوق ضمانت صادرات ايران، صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك و مركز خدمات سرمايه‌گذاري استان تهران در این نمایشگاه حضور دارند.

برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های جنبی آموزشی و تجاری با حضور هیأت‌های تجاری خارجی از کشورهای ایتالیا، آذربايجان، روسیه، عراق و افغانستان نيز از ديگر برنامه‌هاي نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان تهران است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توليد در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: برای حمایت از تولید داخلی، طرح‌های مختلفی مرتبط با کنترل واردات، مبارزه با قاچاق و رونق به واحدهای صنعتی داخلی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

رضا رحمانی افزود: در این زمینه قرار شد 100 هزار نفر از کارکنان واحدهای صنعتی آموزش ببینند و هزینه آموزش آن‌ها را دولت پرداخت کند.
وي اضافه كرد: همه باید از نظر فرهنگی به این باور برسیم که اگر می‌خواهیم جوانان بیکار نمانند، باید تولید داخل را تقویت کنیم.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توليد بر حمایت از تولید داخل تأکید و اظهار کرد: حتی کشورهای دارای اقتصاد آزاد، از بخش صنعت در قالب‌های مختلف ـ مانند اعطای یارانه‌های مستقیم ـ حمایت می‌کنند.

رحماني درباره اهمیت برندسازی نيز گفت: یکی از طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم، ارتقاء توانمندی‌های صادراتی واحدهای کوچک و متوسط است كه برای دستیابی به این هدف، برنامه‌های کمی درنظر گرفته شده و شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی تشکیل شده است.
به گفته وی، در برخی شاخه‌های صنعتی مانند کفش، کنسرسیوم‌های صادراتی شکل گرفته است و با تشکیل این کنسرسیوم‌ها، تولیدات داخلی با نام و برند مشترک فعالیت می‌کنند.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توليد خاطرنشان كرد: تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در آینده اثر بیشتری را نشان می‌دهد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نيز در حاشیه گشایش اين نمایشگاه اظهار كرد: در 11 ماهه امسال مجوز یک میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهران صادر شد؛ درحالی که پارسال این میزان 213 میلیون دلار بود.
محمدرضا قاهری‌بدر به خبرنگاران گفت: در 11 ماهه امسال 230 میلیون دلار از یک میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، عملیاتی شده است و کل این سرمایه‌گذاری در سه سال عملیاتی می‌شود.
وی افزود: یکی از مجوزهای سرمایه‌گذاری مربوط به یک هلدینگ آلمانی است که قصد دارد در استان تهران سه کارخانه تولید برق بسازد.
رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اضافه کرد: پس از اجرای برجام، فرصت تعامل با کشورهای مختلف برای جذب سرمایه فراهم شده است. در این ارتباط، 57 فرصت و هشت صنعت دارای مزیت اقتصادی در استان تهران شناسایی و به علاقه‌مندان اعلام شد.
قاهری‌بدر ادامه داد: زمینه‌های تأمین مالی در بخش سلامت، ارتباطات و فنآوری اطلاعات (ICT)،‌ بازار سرمایه، مدیریت پسماند، صنایع غذایی و خودرو از زمینه‌های پیشنهاد شده در استان تهران است.
وی درباره ورود واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به فرابورس نيز گفت: این موضوع با هدف رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی کوچک و تأمین مالی این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران تصريح كرد: در شرایطی که محدودیت‌هایی در ارائه تسهیلات سیستم بانکی وجود دارد، فرابورس یکی از روش‌های مناسب برای تأمین منابع مالی است، كه در این ارتباط تا کنون 15 واحد صنعتی از شهرک‌های صنعتی استان تهران به فرابورس معرفی شده است.

صنایع چرم دلیر نیز با شعار (کالای ایرانی.افتخار هر ایرانی-شما هم در این افتخار سهم دارید) در این نمایشگاه حضور داشته و منتظر حضور گرم شما هسنیم.

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *