عوارض استفاده از محصولات فوم (چرم مصنوعی)

بعد از سنگ وچوب، چرم را می توان به عنوان قدیمی ترین همدم انسان برشمرد.از زمان های بسیار دور چرم به عنوان پوششی برای انسان های نخستین بوده و هم اکنون نیز هست,  چرم همچنان از محبوبیت بالایی در بین بسیاری از جوامع جهانی برخوردار است. حال چرا نباید از محصولات ساخته شده از فوم (چرم مصنوعی) نباید استفاده کنیم؟

سال‌ها پیش از به وجود آمدن صنعت مد، برای تولید لباس و لوازم جانبی از چرم طبیعی استفاده می‌شده است, این موضوع در تمام عصرها و کلیه‌ی فرهنگ‌ها مشاهده می‌شود. این محصول از بدن انسان و همین طور از اقلام گوناگون به خوبی محافظت می‌نماید. درضمن، چرم ماده‌ای راحت و بادوام است, عوارض استفاده از محصولات ساخته شده از فوم (چرم مصنوعی)

امروزه انواع گوناگونی از چرم در اختیار بشر قرار دارد. افراد زیادی اوقات خود را با تولید محصولات چرمی سپری می‌کنند. هیچ محصولی با یک قطعه چرم دست دوز برابری نمی‌نماید.

عوارض استفاده از محصولات فوم (چرم مصنوعی)
حال در مقابل این پرسش که: چرا از محصولات فوم (چرم مصنوعی) نباید استفاده کنیم؟ به توضیح عوارض به کار گیری این محصول می‌پردازیم.

فوم هیچ ویژگی و راه تنفسی برای پوستمان ندارد

بوی خوبی مانند چرم طبیعی ندارد( به علت اسثفاده از مواد شیمیایی و مواد کامل مصنوعی در فوم)

فوم مانند چرم طبیعی دوام ندارد (چرم استحکام فوق العاده بالایی دارد به طوری که با چرم می توان ماشین را بکسور کرد)

نمی تواند به عنوان لباس در مدت طولانی استفاده کرد زیرا لباس پوشیدن آن به طور مستقیم برای پوست مضر است.

فوم عایق خوب سرما در مقایسه با کت چرم فراهم نیست.

پس از مدتی از بین برود و به راحتی آسیب دیده است (چرم عمر بسیار طولانی دارد به طوری که یک کیف چرم طبیعی را می توان برای چندین سال استفاده کرد. همین طور کیف چرم می تواند برای انسان اعتبار داشته باشد در کنار استحکام ، طول عمر و اعتبار و جذابیتی که به همراه دارد.)

ظاهر فوم بسیار غیزطبیعی و مصنوعی است.

عوارض استفاده از محصولات فوم (چرم مصنوعی)

پوشیدن ساخت محصولات ساخت فوم (چرم مصنوعی) برای مدت طولانی امن نیست, مخصوصا در فصل گرما پوشیدن کفشهای ساخته شده از فوم بدلیل امکان وجود مواد مضر برای پوست پا مضر است و باعث مشکلات پوستی می شود.

نرمی آن نمی تواند به اندازه چرم گوسفندی باشد.

درخشندگی آن نمی تواند بیشتر از چرم داشته باش، (مانند چرم Burnish)

نمی توان زیبایی طبیعی و زیبای را چرم را داشته باشد.

فوم خصوصیات الاستیکی بسیار محدود دارد.

راحتی پوشیدن محصولات ساخته شده از فوم (چرم مصنوعی) بسیار کمتر است.

در فصل گرما پوشیدن کفشهای ساخته شده از فوم (چرم مصنوعی)
بدلیل امکان وجود مواد مضر برای پوست پا مضر است
و باعث مشکلات پوستی می شود.

اما سوال مهم این است که چرا واقعا باید از چرم (چرم طبیعی) استفاده کرد؟

اولا چرم جزو الیاف کاملا طبیعی می باشد.

همین طور که شما با پوست خود تعرق می کنید حیوانات نیز تعرق می کنند پس می توان نتیجه گرفت چرم تهویه بسیار خوبی دارد به خصوص در کفش و همین طور باعث جذب تعرق می شود. چرم را در ضخامت های مختلفی و برای کاربردهای مختلف می توانید استفاده کنید.شما می توانید یک کیف پول بسیار نرم بزی داشته باشید یا یک کیف پول گاوی سفت و محکم.

هرچند که چرم گاوی را می توان مانند بزی نازک و نرم کرد در ضمن چرم جزو کالاهای لوکس وبا ارزش استفاده می شود که شما می توانید ست های مختلفی را برای خود تهیه کنید.

چرم استحکام فوق العاده بالایی دارد به طوری که با چرم می توان ماشین را بکسور کرد. چرم در برابر حرارت مستقیم آتش مقاوم است و آتش نمی گیرد. چرم عمر بسیار طولانی دارد به طوری که یک کیف چرم را می توان برای چندین سال استفاده کرد. همین طور کیف چرم می تواند برای انسان اعتبار داشته باشد در کنار استحکام ، طول عمر و اعتبار و جذابیتی که به همراه دارد.

امروزه انواع گوناگونی از چرم در اختیار بشر قرار دارد. افراد زیادی اوقات خود را با تولید محصولات چرمی سپری می‌کنند. هیچ محصولی با یک قطعه چرم دست دوز نمی تواند برابری کند.

این را بدانید (هیچ ارزانی ای بی علت نیست)

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *