شرح کامل صنعت چرم ایتالیا

شرح کامل صنعت چرم ایتالیا

ایتالیا از پیشتازان جهانی مد، پوشاک چرم و کفش و کیف است. در ادامه به بررسی جایگاه و ویژگی  چرم طبیعی ایتالیا، فناوری چرم ایتالیایی، مراکز دباغی چرم در ایتالیا، رقبای جهانی، صادرات و واردات چرم طبیعی ایتالیا، روابط ایران و ایتالیا در زمینه چرم، نمایشگاه چرم میلان و معرفی برندهای برتر چرم ایتالیا و … پرداخته شده است.

مقدمه ای بر ساختمان اقتصادی ایتالیا

ایتالیا کشوری است که ۹۹ درصد قدرت اقتصادی آن در دست بنگاه و تولیدی های کوچک و متوسطSME  است و نزدیک به 73%, GDP  این کشور در اختیار این بخش است و سازماندهی و استراتژی بسیار خوبی بین بنگاه های کوچک، متوسط و صنایع بزرگ تعریف شده است.

این در حالی است که در این کشور برندهای بزرگ جهانی به ویژه در صنعت مد، پوشاک و چرم حضور دارند و از ظرفیت و ساختار تولیدی کشور بیشترین استفاده را می نمایند. به طور ویژه صنعت چرم در دنیا با آوازه برتر شرکت ها و برندهای ایتالیایی شناخته می شود.

صنایع چرم دلیر در این گزارش به ارایه گزارشی در ارتباط با جایگاه چرم ایتالیا، فناوری های چرم ایتالیایی، مراکز اصلی دباغی چرم در ایتالیا، رقبای جهانی ایتالیا، صادرات و واردات چرم این کشور، روابط ایران و ایتالیا در زمینه چرم، نمایشگاه چرم میلان ایتالیا و معرفی برندهای برتر چرم ایتالیا و … پرداخته است.

موقعیت صنعت چرم در ایتالیا

در حال حاضر کشور ایتالیا یکی از مهم ترین پیشتازان جهانی در زمینه ی دنیای مد، به ویژه پوشاک چرمی, کفش و کیف است. صنایع دباغی این کشور، با وجود صنعت بسیار پیشرفته تولیدی ها دارای تجهیزات مدرن، طراحی های مبتکرانه و کیفیت بالا دارای برند جهانی می باشند.

یکی از بالاترین درآمد در این صنعت در اختیار ایتالیا می باشد. بر اساس برآوردهای انجمن صنعت چرم ایتالیا  15% تولیدات چرم تولیدی جهان و 60%  تولیدات چرم فینیش شده اروپا به کشور ایتالیا تعلق دارد. این صنعت خود را رهبران جهانی در زمینه طراحی کیفیت تولید محصولات سازگار با طبیعت و داشتن ظرفیت های نوآوری بالا منظور می کنند.

در بسیاری از کشورهای دنیا، محصولات ساخت ایتالیا مترادف با کیفیت بالا می باشد. 50% تولیدات چرم خام در بخش کفش و پاپوش ها مورد استفاده می شود. 20%  در وسایل چرمی و 19%  در صنایع مبلمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. بقیه در بخش پوشاک استفاده می شود.

صنعت دباغی ایتالیا در سال ۲۰۱۴ شامل ۱۲۵۰ شرکت با ۱۸۰۰۰ کارگر بود که درآمدی بالغ بر ۵ میلیارد یورو کسب کرده و ۴ میلیارد آن به بخش صادرات به ۱۲۱ کشور جهان بوده است. چین با 26%  در صدر قرار دارد. با توجه به رونق این صنعت و توانایی بالای آن، ایتالیا مجبور به واردات پوست و چرم دباغی نشده (سالامبور) از خارج از کشور می باشد.

تنها ۵ درصد از پوست مورد نیاز از محل کشتارهای داخلی تأمین می شود و بقیه از سایر کشورهای اروپایی، آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه، استرالیا و نیوزلند واردات می شود.

متوسط گردش مالی سالانه این صنعت ۲٫۵ میلیارد یورو در سال است. این رقم معادل ۱۲۹ میلیون واحد چرم دباغی شده و ۳۴ هزارتن چرم زیره می باشد. ترکیب پوستهای مورد استفاده عبارتند از: چرم گاو 71%، چرم گوساله 8%، چرم گوسفند 11%، چرم بز 9% و سایر حیوانات 1%.

صنایع و ماشین آلات صنعت چرم ایتالیا

علاوه بر تولید و صادرات چرم، ایتالیا برجسته ترین رتبه در تولید ماشین آلات و لوازم صنعت چرم جمله از دباغی تا ساخت کفش و کیف را در اختیار دارد. ایتالیا تقریبا 50% ماشین های تولید کفش و وسایل چرمی را تولید می کند و 80% ماشین آلات دباغی در دنیا در ایتالیا تولید می شود. این آمار از سوی انجمن آسوماک (Assomac)، یا همان انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات کفش، محصولات چرمی و دباغی ایتالیا، ارائه شده است. براساس اطلاعات همین موسسه نزدیک به ۶۲۰۰ نفر در این صنعت مشغول می باشند.

تلاش برای بروزرسانی در تجهیزات و ماشین آلات یکی از رمزهای پیشرفت صنعت چرم و صنایع وابسته در ایتالیا است که می‌تواند به عنوان الگویی مناسب مورد استفاده دیگر کشورها قرار گیرد، که اخیراً مورد توجه برخی نهادها و شرکت های داخلی از جمله صنایع چرم دلیر بوده است. صنعت چرم ایران بسیار به بروزرسانی و ارتقای ماشین‌آلات چرم سازی نیاز دارد.

کانون اصلی دباغی پوست در ایتالیا

کانون اصلی دباغی (بالغ بر ۱۳۳۰ واحد صنعتی) در ایتالیا شامل استانهای ونیز، توسکانی (فلورانس) و کامپانیا در ناپل می باشد. همچنین شهرها سانتا گروچه (Croce Santa)، سولوفرا (Solofra) نزدیک ناپل از مراکز عمده تولید چرم طبیعی می باشد.

53%  از صنعت دباغی نیز در استان ونیز، 28% در استان توسکانی در سانتا کروچه و پونته اگوال، 8%  در کامپانیا در سولوفرای ناپل و 5% در لومباردی میلان و بقیه در دیگر مناطق ایتالیا پراکنده می باشد. در استان های ونتو (۹۸۴ واحد)، توسکانی (۷۶۵ واحد)، کامپانیا (۹۵۴ واحد) و لومباردیا (۷۵ واحد).

استان ونتو:

تخصص صنایع این استان بیشتر در تولید محصولات چرمی برای سطوح بزرگ مورد استفاده در پوشش مبلمان سازی و پوشش داخلی اتومبیل می باشد. سابقه صنعت چرم در ونتو به قرن چهاردهم میلادی بازمی گردد.

اما توسعه امروزه بعد از جنگ جهانی اول کلید خورد. صادرات محصولات بیشتر به آمریکا، آلمان، انگلستان و اسپانیا بوده و از سال های گذشته روند صادرات به روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

استان توسکانی:

صنایع این استان بیشتر در زمینه دباغی و ساخت چرم زیره و رویه و همچنین چرم مصرفی در صنعت مد و فشن فعال می باشند. بالاترین تمرکز صنایع چرم ایتالیا در توسکانی می باشد که سابقه ای بیش از دو قرن فعالیت اصلی و تخصصی در این زمینه دارد.

گردش مالی واحدهای صنعتی چرم استان 48%  از کل گردش مالی صنایع چرمی ایتالیا را تشکیل می دهد.

استان کامپانیا:

صنایع این استان چرم مورد استفاده در پوشاک، کیف و کفش و سایر محصولات چرمی کشور را تولید می کنند. پوست مصرفی واحدهای چرمی بیشتر پوست بز و گوسفند است و 4% از کل محصولات چرمی ایتالیا را تشکیل می دهد. محصولات این استان بیشتر به بازار داخلی عرضه می شوند.

استان لومباردیا:

با توجه به تمرکز کارخانه های مد  و فشن در این استان، واحدهای چرم لومباردیا بیشتر به تولید کیف و کفش برای خانه های مد معروف ایتالیا تولید می کنند.

 

مدعی های جهانی رقابت با صنعت چرم ایتالیا

سال های زیادی بازار سنتی این صنعت در اختیار ایتالیا قرار داشته و دارد. اما در سالهای اخیر کشورهای بزرگی در این زمینه ظهور کرده اند. هم اکنون صنعت چرم ترکیه از نظر کیفیت تولید چرم بعد از ایتالیا در مقام دوم قرار دارد.

شرکت های ایتالیایی بدلایلی مانند ارزان بودن، سرمایه گذاری هایی در چین، هند و پاکستان انجام دادند. در حال حاضر بزرگترین صادرکننده چرم به امریکا کشور پاکستان است.

 چین مهمترین رقیب ایتالیا در این صنعت به شمار می رود. چین با تولید ماشین های ارزانتر و البته بی کیفیت تر، تاثیر منفی بر این صنعت در ایتالیا گذاشته است. هم اکنون چین 37% تولید و صادرات جهانی را دراختیار دارد. بعنوان نمونه در بخش صادرات کفش، ایتالیا در سال ۲۰۱۴ بعد از چین با فروش ۷٫۷ میلیارد دلار در رده دوم قرار داشته است.

ماشین های تولید چرم در ایتالیا منطبق با تکنولوژی های بروز و کیفیت بالا است. ماشین های ساخت ایتالیا هوشمند تر شده است که اطلاعات مربوط به تکنیسین ها و دلایل عیب را بیان می کنند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد صنایع چرم ایتالیا تمایل و تلاش به سمت نوآوری با هدف کاهش آسیب های محیطی، مصرف انرژی و ضایعات تولید است.

یکی از جدیدترین این نوآوری ها که در ماه می سال های گذشته ارائه شد، تلفیقی از صنعت چرم و صنعت پزشکی می باشد و توسط شرکت ایماجینالیس، فعال در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی و درمانی طراحی شده است. این شرکت با ساخت دستگاه توموگرافی محوری کامپیوتری این امکان را به وجو آورد تا اسکنی سه بعدی از محصولات چرمی و فلزی تهیه کرد و با بررسی کیفیت آن به مشکلات و ایرادات پی برد و بدین ترتیب کاهش اضافات در ساخت و همچنین بهبود کیفیت را تضمین کرد.

مطابق با آخرین آمار اونیک، تلاش صنایع چرم ایتالیا برای کاهش آسیب های محیط زیستی باعث شده است که در ده سال گذشته آب مصرفی 91%، حلال های شیمیایی 95% و انرژی مصرفی 495 کاهش داشته اند. تمام واحدهای تولید چرم ایتالیا اخیرا مجبور به اخذ گواهی استاندارد محیط زیست شده اند و 75%  از کل محصولات دارای آرم دیسک سبز مؤسسه انحصاری برای صدور گواهینامه چرم، ایچک، هستند.

صادرات و واردات چرم ایتالیا

ایتالیا یکی از صادرکنندگان برتر چرم و ماشین آلات چرم سازی می باشد. در بخش صادرات ماشین آلات جرم سازی، همان گونه که پیش از این گفته شد، ایتالیا 50% ماشین آلات مربوطه در سطح جهان را تولید می کند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی آسوماک، سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رشد ۱۵ تا ۱۱ درصدی در هر سال نسبت به سال قبل در امر صادرات این بخش در ایتالیا مشاهده شده است.

نتایج کلی نشان می دهد صادرات ماشین آلات چرم سازی و صنایع مربوطه در سال ۲۰۱۵ به ۵۰۰ میلیون یورو رسیده است. صادرات همین محصولات در سال ۲۰۱۴ در حدود ۴۳۰ میلیون یورو بوده است. در خصوص صادرات چرم و صادرات ماشین آلات چرم سازی و دباغی و کفش سازی، در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اروپا همچنان جذاب ترین بازار برای صادرکنندگان ایتالیائی به شمار می رفته است.

کشورهای اروپائی دومین بازار فروش ماشین آلات دباغی با 29% سهم صادرات در این بخش را دارا هستند. این کشورها درحدود ۱۸۰ میلیون یورو از این صادرات را بخود اختصاص داده اند. در سال های جدید صادرات ایتلیا به سمت شرق شیب پیدا کرده است.

بعنوان نمونه در سال ۲۰۱۵ بازار آسیا 36% رشد نشان داده است. در بخش صادرات چرم، ایتالیا همچنان در رتبه های بالای جهان قرار دارد و 20% تولیدات جهانی در اختیار این کشور قرار دارد. در بخش ماشین آلات دباغی، چین اصلی ترین بازار صادراتی ایتالیا به شمار می رود. در بخش ماشین آلات کفش سازی، هند در مقام اول واردات از ایتالیا قرار دارد و سپس چین قرار دارد. در بخش ماشین های چرم سازی، غالب صادرات ماشن آلات ایتالیا به اروپای غربی صادر شده است اما چین اولین مسیر صادراتی در آسیا قرار گربته است.

روابط صنعت بین ایران و ایتالیا در زمینه چرم سازی

همکاری های ایران و ایتالیا در زمینه صنعت چرم از سالیان دراز وجود داشته است. مهمترین مشخصات این همکاری ها در زیر می آید

اول نیاز ایران به فناوری ایتالیا در بخش دباغی و چرم: سالانه یک میلیون و 880 هزار جلد پوست خام در کشور تولید میشود اما نیاز سالانه در صنعت چرم سنگین کشور حدود ۴میلیون جلد پوست سنگین گاوی است.

با این حال اکثر تولیدات کشور ایران بصورت خام آن هم به ایتالیا و دیگر کشورهای صاحب فناوری صادر می شود. آماری از ورود فناوری های تولید چرم به ایران وجود ندارد اما در سال گذشته، تفاهم نامه ای میان ایران و ایتالیا توسط انجمن صنایع چرم ایران به منظور انتقال تکنولوژی و مدرنیزه کردن صنایع وابسته چرم در کشور به امضا رسید.

دوم صادرات چرم و سالامبور ایران به ایتالیا: در آخرین آماری که سازمان توسعه تجارت ایران از وضعیت صادرات و واردات صنعت چرم منتشر کرد میزان صادرات چرم و سالامبور و 231000 میلیون و ۳۸۸ هزار دلار اعلام شد. بیشترین میزان واردات چرم سبک (پوست گوسفند و بز) از ایتالیا بوده و همچنین بیشترین صادرات ایران هم به این کشور انجام شده است.

جدول زیر که مربوط به سال ۲۰۱۴ می باشد گویای آن است که رتبه ایران در بازار صادرات مواد خام به ایتالیا مطلوب بوده است اما انحصار روابط تجاری در این زمینه به صادرات مواد خام، نیازمند تامل بیشتر ی باشد.

سوم نیاز ایران به آموزش نیروی انسانی در این زمینه می باشد: ایتالیا توانمندی های خوبی برای آموزش چرم سازان ایرانی دارد. در این زمینه قراردادی برای برگزاری دوره های آموزشی میان دو کشور توسط انجمن صنایع چرم ایران منعقد شد که در دوره تحریم ها، تحت تاثیر این نوع تحریم ها قرار گرفت اما در سالهای اخیر برخی از تکنیکر های این صنعت به ایران برای طی دوره های آموزشی به ایران سفر کردند.

چهارم وضعیت تولید پوست در ایران انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران خارجی دارد. در شرایط فعلی، کارخانه های چرم با 38% ظرفیت خود فعالیت میکنند. صادرات کشورما در زمینه تولید چرم خام بالغ بر ۲۵۸میلیون دلار در سال می باشد که اگر تبدیل به محصولات ساخته شده، شود، ارزش افزوده ای بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد داشت. اما متاسفانه علی رغم توانمندی کشورمان در زمینه صادرات چرم، 5/0% از پوست سبک ایران به صورت خام و سالامبور صادر میشود که این امر میتواند به سرمایه گذاران خارجی انگیزه لازم را برای مشارکت در صنعت چرم ایران بدهد. بهترین روش برای توسعه همکاری های اقتصادی و صنعتی با ایتالیا به ویژه در صنعت چرم استفاده از شیوه سرمایه گذاری مشترک است.

نمایشگاه چرم و صنایع وابسته میلان – ایتالیا (لینیاپله(

یکی از عظیم ترین و مهم ترین نمایشگاه ها و رویدادهایی که به صورت سالانه در کشور ایتالیا برگزار می شود نمایشگاه چرم میلان است. این نمایشگاه به صورت کاملا اختصاصی به عرضه ی چرم و محصولات چرمی می پردازد و تمامی تولید کنندگان و دست اندرکاران این عرصه را از تمام جهان گرد هم جمع می کند.

نمایشگاه چرم میلان، هر ساله میزبان بازدید کنندگان بسیاری از سراسر دنیا بوده و است و نقش بالایی را در صنعت گردشگری این کشور ایفا می نماید.

برخی از بزرگترین و مهمترین برندهای محصولات چرمی در ایتالیا

وقتی که به مد ایتالیایی توجه کنید «پیچیدگی»، «ظرافت» و «کلاس اجتماعی» برخی از کلماتی است که به ذهن وارد می شود. خانه بسیاری از بزرگترین طراحان جهان و کارخانه های تولید کننده پارچه و چرم در ایتالیا است به همین منظور است که آوازه لباسهای ایتالیایی در سراسر دنیا پیچیده است و نوع لباس پوشیدن ایتالیایی ها هر علاقه مندی را به خود جلب میکند.

حوزه ها و صنایع قدیمی وابسته به مد در کنار تجارت های خانوادگی باسابقه باعث شده است که تا به امروز هم ایتالیا همیشه در عرصه مد, فشن و لباس حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. باید توجه کرد که دنیای مد و لباس ایتالیا تنها دولچه و گابانا، پرادا، جورجیو آرمانی، ورساچی و گوچی نیست و برندهای مطرح بسیاری وجود دارد که گرچه آوازه آن ها به مانند برندهای گفته شده بین المللی نیست اما زیبایی شناسی و استادکاری خیاطان ایتالیایی در این برندها نیز با دقت مثال زدنی دنبال می شود.

در صنعت چرم برندهای جهانی بسیار مشهوری در ایتالیا مشغول به فعالیت هستند. ازجمله برندهای فندی، جورجیو آرمانی، پرادا، گوچی، ورساچه و … که در زیر  صنایع چرم دلیر به معرفی آن ها پرداخته است. این لیست بر اساس حروف الفبا در نام انگلیسی برندها تنظیم شده است:

بوسکا :(BOSCA): یکی از تولیدی های معتبر محصولات چرمی است که از ۱۹۱۱ فعال می باشد. این مجموعه از زمان تأسیس در اسپرینگ فیلد واقع شده است. رئیس بوسکا اعلام کرده است که بیشتر تولیدات این برند در کشورهای ایتالیا، چین و کانادا انجام می شود.

برونو مگیلی :(BRUNO MAGLI): از ۱۹۳۶ در ایتالیا مشغول به کار شد و در زمینه تولید چرم های لوکس فعالیت دارد.در حال حاضر این برند در شهر نیویورک واقع شده است. اما محصولات آن در ایتالیا طراحی و تولید می شود.

کرنلیانی :(CORNELIANI): یکی از برندهای معروف بین المللی است که از سال ۱۹۵۸ فعالیت  خود را آغاز کرده و در زمینه کت و شلوار و اکسسوری مردانه و کیف چرمی تولیدات مشهوری و بالایی دارد و به ویژه با کت‌هایش شناخته می شود. این شرکت که از سال ۱۹۳۰ توسط آلفردو کرنلیانی تاسیس شد، محصولات خود را در بیش از ۷۰ کشور جهان توزیع می‌کند و در سال ۲۰۰۵ “جایزه لئوناردو برای کیفیت” را از رئیس جمهور ایتالیا دریافت کرد.

فندی :(FENDI): کمپانی ایتالیایی فندی که از برندهای لوکس صنعت مد می باشد در سال ۱۹۲۵ میلادی در رم ایتالیا شروع به کار کرد. این برند بیشتر به تولید کیف و کفش، عطر و ادکلن، محصولات چرم می پردازد. بیشتر عاشقان مد فندی را به خاطر کیف دستی های زنانه مانند: Baguette و 2jours و Peekaboo و البته محصولات خزدار آن می شناسند. فندی برای بسیاری از ستارگان هالیوود مثل نیکول کیدکمن، لیو تایلر، سلنا گومز، اوا مندز، لینزی لوهان و بسیاری ستارگان دیگر لباس طراحی کرده و در حال حاضر در حدود بالای ۱۶۰ بوتیک در ۲۵ کشور در سراسر دنیا شعبه دارد.

جورجیو آرمانی :(Armani Giorgio) شرکت طراحی مد و لباس ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۵ توسط جورجو آرمانی شروع به کار کرد. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات بسیاری شامل کالاهای لاکچری، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای متفاوت می پردازد. در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح جهان معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار داد.

گوچی :(GUCCI) برند تجاری ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، که متعلق به گروه گوچی می باشد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فرانسوی کرینگ به‌شمار می‌آید. شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، در فلورانس شروع به کار کرد. برند گوچی در سال ۲۰۰۹، بر اساس اطلاعات مؤسسه اینتربند، به مقام چهل‌ویکم در جدول ۱۰۰ برند تجاری برتر صعود کرد. گوچی پرفروش‌ترین نام تجاری ایتالیا و دارای ۲۷۸ شعبه مستقیم (بوتیک) در سراسر دنیا دارد.

پرادا :(Prada)  نشان تخصصی مُد ایتالیایی برای کالاهای لاکچری مردانه و زنانه به ویژه محصولات چرمی است. پرادا تولید کننده عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی می باشد که به وسیله ماریو پرادا و برادرش در سال ۱۹۱۴ میلادی شروع به کار کرد. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیا می باشد. در سال ۱۹۱۹، پرادا به تامین کننده رسمی خانواده سلطنتی ایتالیا تبدیل شد. این در شرایطی بود که با گذشت زمان، بیش از پیش بر شهرت و اعتبار جهانی پرادا افزوده می شد. پرادا در سال ۱۹۹۳ موفق به دریافت جایزه بین المللی “انجمن طراحان مد آمریکا” شد و در سال ۱۹۹۵ نیز جایزه “طراح سال” را کسب کرد

لورو پیانا :(LORO PIANA) در ۱۹۲۴ شروع به کار کرد و گردش مالی بالغ بر ۶۰۰ میلون یورو در سال ۲۰۱۱ داشت. زمانی تولید پارچه تنها تخصص این برند قدیمی بوده است اما از حدود بیست سال قبل پارچه های اعلای این برند در قالب پوشاک مردانه شیک بخشی از کمد لباس آقایان خوش لباس را تشکیل داده است. امروزه لورو پیانا یکی از مطرحترین و معتبرترین تولیدکنندگان پوشاک پشمی و ترمه در دنیا شناخته میشود.

پاینیدر :(Pineider) این شرکت تولید کننده کالاهای لاکچری چرمی و نوشت افزار نفیس دست ساز و همچنین عطر و ادکلن است. این کمپانی، با تاسیس نخستین فروشگاه خود در سال ۱۷۷۴ توسط فرانسیسکو پاینیدر در شهر فلورانس ایتالیا، حرکت خود بسوی موفقیت بزرگو جهانی را آغاز نمود. ارائه طرح ها و دست نوشته هایی خیره کننده بر روی مرغوبترین کاغذها، نخستین فعالیت های این برند بود که موفقیت های والایی برای این نام به ارمغان آورد. در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹، پین ایدر از سوی دولت ایتالیا، به عنوان مجری  رسمی نوشت افزار مراسم نشست سالیانه سران هشت کشور صنعتی، انتخاب گردید.

سالواتوره فراگامو :(SALVATORE FERRAGAMO) یک نام محبوب است که در سال ۱۹۲۸ در فلورانس شروع به کار کرد و به تولید و عرضه محصولات چرم لاکچری می پردازد. همچنین نام یک موزه کفش و مد در این شهر است. سالواتوره فرگامو بازرگان و طراح مد وفشن به کار کفاشی علاقه فراوانی داشت و از سن ۹ سالگی کار خود را به عنوان سازنده کفش آغاز کرده است. این نام به عنوان یک تولیدکننده بین المللی، هر روز بیشتر از پیش محصولات تولیدی خود را که شامل انواع کفش های لاکچری زنانه و مردانه، کیف، عینک، لوازم جانبی، ساعت، عطر و حتی لباس را در شعب  سراسر جهان از جمله فلورانس، رم، لندن، نیویورک، بورلی هیلز، سئول، سنگاپور، شانگهای و توکیو به فروش می رساند.

استفانو ریچی :(Stefano Ricci) شرکت «استفانو ریچی» سال ۱۹۷۲ در کشور ایتالیا تولید خود را با ساخت کراوات‌های دست دوز آغاز کرد و پس از آن به تولید کت و شلوار ، پیراهن مردانه، و… پرداخت. مرکز خرید لوکس استفانو ریچی بهترین مکان برای خرید لباس‌های ایتالیایی دوخت مردان است. تمام سردست‌ها دست‌ساز هستند. آقای گلداسمیت سازنده این سردست‌ها و دیگر وسایل مردانه سردست‌ها را به وسیله سنگ‌های قیمتی، و کیف پول، کمربند، کفش، کیف‌های دستی و انواع کیف‌های مردانه را از چرم در حال ساخت است.

بریج :(The Bridge) در ۱۹۶۹ در فلورانس شروع به کار کرد و ساخت کیف دستی چرمی و دیگر محصولات چرمی تمرکز دارد. در بلند مدت این نام فعالیت عمده خود را در حوزه چرم و به صورت ترکیبی از محصولات چرمی دست دوز و ماشینی قرار داده است.

چرم توسکانی :(TUSCANY Leather) این نام با نشانه TL مشهور می باشد و از سال ۲۰۰۴ فعالیت دارد. به طور کلی در ایتالیا منطقه‌ی توسکانی به خاطر چرم خود شهرت فراوانی دارد. در این منطقه فروشگاه‌هایی به چشم می‌خورد که برای سال ها در حال عرضه‌ی محصولات چرمی با کیفیتی چون کیف، کت، کمربند و کیف پول هستند؛ اما قیمت این محصولات چرمی نیز با توجه به کیفیت آن‌ها قطعاً بالا است. چرم توسکانی با الهام از این مکان بااصالت در حوزه چرم این برند را ایجاد و موفقیت های زیادی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است.

ورساچه :(Versace) تولیدی پوشاک و خانه مد ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه شروع به کار کرد. اولین بوتیک ورساچه در سال ۲۰۰۰ در شهر رجیو کالابریا تاسیس شد. امروزه برند ورساچه یکی از بزرگترین و مشهورترین خانه های مد در جهان به شمار می آید. برند ورساچه خانه مد و برندی ایتالیایی است که با اولین فروشگاهی که راه اندازی کرد، به سرعت به شهرت زیاد جهانی دست یافت؛ بطوریکه امروزه به یک برند جهانی و شناخته شده در زمینه پوشاک، اودکلن، کفش و … مبدل شده است.

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *