مدل های کیف و کفش چرمی 2020

شاید در میان اطرافیان تان افرادی وجود دارا باشند که شهرت اصلی شان به دلیل استفاده از مدل های کیف چرمی و کفش چرمی مخصوص به خود بوده و تشخیص شان از سایرین آسان تر باشد.

در این تصویر شاهد نمایش یک کفش مردانه هستیم. اما آیا می توان خریدار آن را تحلیل شخصیتی کرد.

سه لایه رویه کفش در ترکیب برش ها و رنگ های آن شخصیتی غیر معمول را تداعی می کند. این کفش بیشتر متعلق به مردان بین حدود 35 تا 45 ساله ای است که شغل رسمی ندارند.

بعید است تحصیلات عالیه به ویژه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی داشته باشد. استفاده کننده از این کفش در پوشیدن لباس های رسمی خیلی راحت نیست، تمایل به دیده شدن دارد و احتمالا بسیار اهل خوش پوشی است.

استفاده از این رنگ های تند و کدر در چنین ترکیبی با هامورنی غیر معمول چنین شخصیتی را می طلبد. این کفش ها در آخرین دوره نمایشگاه اکسپوریواشو در خرداد ماه گذشته عرضه شدند زیر پایی پارسه.

 

مدل های کیف چرمی و کفش چرمی 2020

 

نقد جنسیتی چند کفش

هر تولیدی باید واجد عناصری باشد که مخاطب آن را از پیش مشخص کند. به عنوان نمونه کسی که می خواهد یک کتاب بخرد باید در حداقل زمان متوجه شود که موضوع کتاب درباره چه چیزي است.

مثلا رمان است یا یک کتاب فلسفی. همچنین باید متوجه شود که اگر رمان است، این رمان تاریخی است یا اجتماعی و نظایر آن.

در خصوص همه محصولات این موضوع باید رعایت شود. امروزه حتی در ساخت اتومبیل نیز چنین بحثی در جریان است. یعنی تلاش می شود اتومبیل های زنانه، مردانه، جوان پسند زیر پایی پارسه و یا مدیریتی تولید کرد.

در تولید این نوع اتومبیل ها از عناصر بسیار فرعی مانند رنگ اتومبیل و صندلی ها، فرمان، دست دنده، دستگیره ها گرفته تا شکل چراغ اتومبیل و قوس گلگیر، مورد توجه قرار می گیرد.

این موضوع در خصوص مدل های کفش چرمی به معنای عام آن بسیار مهم است. در دو تصویر این صفحه نمونه هایی از پايپوش های زنانه دیده می شود.

براساس تصویر،مدل های کفش چرمی اول صندل است، موقتی و برای طی مسافت های کوتاه است. نوعی حس خوش باشی در آن وجود دارد. خیلی مدرن نیست، بیشتر مناسب بانوان میان سال یا در آستانه میان سالی است.

 

مدل های کیف چرمی و کفش چرمی 2020

 

اما مجموعه دوم در بالا که ترکیبی از مدل های کفش چرمی اسپرت است وضعیت دیگری دارد.

در این چهار کفش اسپرت، کفش سمت راست در دریف بالا، کاملا خصلت زنانه – جوانانه دارد. این مهم به واسطه انتخاب رنگ، طراحی پاشنه و در نهایت طلاکوب بخش بالایی پاشنه شکل گرفته است.

ترکیب رنگ و تقسیم بندی رنگ های کفش سمت راست نوعی اغتشاش هویتی به وجود آورده است. کفش مردانه نیست اما خیلی هم نمی توان آن را زنانه دانست.

حتی رنگ صورتی در این کفش نتوانسته حس زنانه بودن آن را القاء کند چرا که این رنگ در بافت رنگ های دیگر و ترکیب بدنه کفش قدرت خودنمایی کمتر پیدا کرده است.

در تصویر بالا کفش سمت راست ردیف پایین تقریبا فاقد هویت جنسی است از طرفی تزئین نقر های آن کاملا زنانه است اما ترکیب رنگ و پاشنه آن هیچ حسی از زنانگی را القاء نمی کند.

کفش سمت چپ در ردیف پائین واجد نشاط دخترانه است. رنگ آمیزی کفش به این حس کمک کرده است اما متاسفانه پاشنه کفش آنجا که برآمدگی اش بیرون می زند این حس را از بین برده و بیشتر وضعیتی پسرانه بدان داده است.

انتخاب نوع کفش، ذهنیتی از شما به طرف مقابل القاء می کند حتی شاید بدون آنکه متوجه باشد شما را در ضمیر ناخود آگاه خود با آن شخصیت قضاوت می کند.

در جریان تحقیقات در کانزاس، 63 دانشجو به 208 جفت مدل های کفش چرمی نگاه كردند و خصوصیات صاحب آنها را حدس زدند. این افراد كه كفش‌ها را مشاهده می‌كردند حدود 90درصد خصوصیات شخصی صاحبان کفش‌ها را به‌درستی حدس زدند.

صاحبان كفش‌ها كه به‌طور داوطلبانه در این تحقیق شركت كرده بودند، قبلا پرسشنامه تست شخصیت را پر كرده و از آنها خواسته شده بود كفش‌هایی را كه بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند به محققان تحویل بدهند.

از شركت‌كنندگان خواسته شد به مدل های کفش چرمی نگاه كنند و جنسیت، سن و موقعیت اجتماعی صاحب آنها را حدس بزنند.

خصوصیات شخصیتی موردنظر عبارت بود از برون‌گرایی یا درون‌گرایی، محافظه‌كاری یا آزادی‌خواهی، ثبات احساسی، سازگاری و وجدان.از آنجایی كه كفش‌ها مدل‌ها، برندها، ظاهر و كاربرد های متفاوتی دارند، می‌توانند حامل اطلاعاتی راجع به تفاوت های شخصی باشند. بعضی از این تفاوت‌ها بارز و مشخص هستند.

كراندال، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه كانزاس، می‌گوید اینكه فردی كفش فانتزی بپوشد یا راحتی یا رسمی همه می‌توانند وجهی از شخصیت او را نشان دهند.

او در تحقیقات خود گروهی را مامور كرد كه با آزمون‌های شخصیت‌شناسی بررسی كنند هر مدل كفش چه ویژگی‌های شخصیتی​ای را نشان می‌دهد و بعد یافته‌ها را مورد آزمایش قرار داد، بعضی از آنها كاملا دقیق بودند و بعضی چندان دقیق نبودند.

همین الان به کفش‌های خود نگاه کنید. چه کفشی به پا دارید؟ کفش‌های تمیز واکس خورده؟ کفش‌های پاشنه بلند؟ کفش‌های قشنگ ولی کمی فرسوده؟ هر کدام از این کفش ها ذهنیتی در دیگران درباره شخصیت شما ایجاد می کند ، پس توجه داشته باشید مبادا کفشی را انتخاب کنید که در شما شخصیتی را القاء کند که به آن علاقه ندارید.

 

مدل های کفش چرمی

 

کیف ها

در این تصویر سه نوع مدل های کیف چرمی به تماشا گذاشته است. تفاوت ها در چیست؟

 

مدل های کیف چرمی مدل های کیف چرمی

 

 

نخست آنکه مدل های کیف چرمی اول و دوم برای استفاده دائمی است. کیف های تصویر سوم براي استفاده نکردن است. حتما شما هم این تجربه را داشته اید که چیزی بخرید برای اینکه فقط بخرید و استفاده نکنید.

همچنین در مدل های کیف چرمی تصویر سوم، اصل مهم دیده شدن است. قرار است کیف دیده شود. از این روی ترکیب رنگ آن تماشایی است.

همچنین این کیف ماهیت عجولانه دارد. یعنی ساختار آن به گونه ای است که بتوان هر چیزي را درون آن ریخت و بعدا مرتب کرد.

این مدل های کیف چرمی حمل کننده موقتی هستند. یعنی بعد از مدتی باید محتوای آن خالی شود.

 

 

اما کیف های عکس چهارم به ویژه کیف های بزرگ این عکس جهان دیگری را رقم می زنند. این کیف ها برای کمتر دیده شدن طراحی شده اند.

مدل های کیف چرمی جدی اما مدرن که محتوای جدی را حمل می کنند. طراحی این کیف ها به گونه ای است که محتوای آن می تواند مدت های طولانی درون آن باقی بماند, رنگ کیف ها و فرم هندسی آنها احساس جدی بودن را تداعی می کنند.

 

مدل های کیف چرمی

 

این دو عکس زیر مربوط به کفش های کودکانه است. یکی از نکات مهم در تولید کفش کودکانه شناخت روحیات والدین است چون تقریبا هیچ کودکی کفش یا لباس خود را انتخاب نمی کند بلکه والدین اش او را به شکلی که دوست دارند در می آورند.

تصویر پایین صفحه مربوط به کفش های راحتی کودکانه است. در خصوص این کفش ها قادر به بیان توضیحی نیستم. کف شهای معمولی و متعارف است که دست کم با توجه به سایز کفش ها در تعامل نظر بین کودک و والدین اش انتخاب می شود.

 

مدل های کفش چرمی

 

اما کفش های تصویر بالای صفحه سرشار از سخن است. کفش های دخترانه ای که معرف آرزوهای والدین است. سرشار از فانتزی، نشاط، آرامش.

این کفش ها معرف امید است. رنگ های غالب این کفش ها پیام آور آرزوهاست. به معصومیت پاهایی که این کفش ها حامل آن هستند، فکر کنید.

 

 

نحوه پوشیدن لباس، استفاده از آکسسوآرها و مدل های کیف چرمی و کفش چرمی و وسایلی که در طول روز با خود حمل می کنید می توانند بخش های پنهانی از شخصیت شما را آشکار سازند زیر پایی پارسه.

شاید در میان اطرافیان تان افرادی وجود دارا باشند که شهرت اصلی شان به دلیل استفاده از مدل های کیف چرمی و کفش چرمی مخصوص به خود بوده و تشخیص شان از سایرین آسان تر باشد.

 

مجله چرم و کفش 1398

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *