توصیه هایی برای جلوگیری از تشکیل کروم (IV)

جلوگیری از تشکیل کروم

راهنمای تولید کنندگان چرم و توصیه هایی برای جلوگیری از تشکیل کروم (IV)

پیشگفتار

هدف از این ویژه نامه فراهم کردن اطلاعات کافی برای دست اندرکاران کارخانه های چرمسازی به منظور تولید چرمی مطابق با آخرین استانداردها می باشد. با انجام اندازه گیری ها و رعایت تعهدات و موازین موجود در کل فرآیند تولید چرم، می توان از تشکیل کروم (VI) جلوگیری کرد.

مطابق با آخرین تکنولوژی ها، چرم محصولات چرمی امروزه می توانند با استفاده از روش های دباغی و تجهیزات مناسب تولید شوند بدون آن که خطر تشکیل کروم (VI) وجود داشته باشد. با برقراری سیستم تضمین کیفیت در فرآیند تولید که در طی آن اندازه گیری های فنی تهیه و پایش می گردد، می توان کیفیت مشخصی از چرم را به دست آورد و در یک دوره زمانی طولانی آن را حفظ کرد.

در بخش تولید چرم، استانداردهایی تدوین شده است که به چرمسازان در تولید چرم بدون پتانسیل ایجاد کروم (VI)، کمک می کند.علاوه بر استانداردهای فنی، شفافیت و ارتباطات چند جانبه در زنجیره تأمین به منظور اطمینان از مناسب بودن چرم برای محصول نهایی، لازم می باشد.

ترجمه از : مریم سمسارها
کارشناس مسئول گروه پژوهشی نساجی و چرم پژوهشگاه استاندارد

برای دیدن متن کامل این مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.

[button link=”https://dalirleather.com/wp-content/uploads/2016/12/Vizhe_Name_Charm_Sayt_1395.pdf” type=”big” color=”red” newwindow=”yes”] دانلود مقاله توصیه هایی برای جلوگیری از تشکیل کروم (IV)[/button]

 

خلاصه ای از فعالیت های ما:

بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در صنعت چرمانواع کیف , کفش , کتاب , کمربند و…با کیفیت ترین محصولات چرمی را با ما تجربه کنید

توسط محققان کشور صورت گرفت؛ با فناوری نانو مقاومت بالای چرم طبیعی در برابر شعله در تولید چرمم طبیعی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند پروژه ای در راستای مقاوم سازی چرم طبیعی در برابر شعله را با فناوری نانو در صنعت چرمم ظبیعی به نتیجه برسانند.
در دنیای امروز بدون شک مشتریان از مهم ترین سرمایه های هر سازمان اعم از تولیدی و خدماتی محسوب می شوند. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی منتهی می شود.از آنجایی که صنعت کفش به عنوان یکی از صنایع مهم در هر کشور محسوب می شود.
بعد از سنگ وچوب، چرم را می توان به عنوان قدیمی ترین همدم انسان برشمرد.از زمان های بسیار دور چرمم به عنوان پوششی برای انسان های نخستین بوده و هم اکنون نیز هست,  چرمم همچنان از محبوبیت بالایی در بین بسیاری از جوامع جهانی برخوردار است.

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *