اولین مرحله دباغی چرم

مرحله دباغی چرم

چرمسازی یا دباغی پوست فرآیند فیزیک یشیمیایی است که بر اثر اعمال فیزیکی و تاثیرات مواد شیمیایی و یا گیاهی پوست خام فاسد شدنی به کارایی فاسد نشدنی و با ارزش و قابل استفاده برایانسان بنام چرم تبدیل می شود.

قبل از دباغی باید عملیات آماده سازی را به منظور حذف اضافات باقیمانده بر روی پوست ( مانند چربیهای اضافی ، پشم و غیره ) انجام داد که خود شامل چند مرحله به شرح زیر است.
خشک کردن و نمک زدن
پ پوستها را پس از جدا کردن از بدن حیوانات با خشک کردن و یا نمک زدن برای دباغی نگهداری می‌کنند. این عمل با استفاده از نمک خشک ، آب نمک یا خواباندن در محلول نمک انجام می‌گیرد. خشک کردن نیز در آفتاب و یا بوسیله جریان هوای گرم انجام می‌گیرد.

حذف اضافات
(همانطور که در تصویر مشاهده می کنید) قسمت اضافی روی پوست ، مانند گوش ، دم ، سم و گوشتهای اضافی که ضمن کندن پوست بر روی آن باقی می‌ماند و از نظر چرم سازی ارزشی ندارد، پیش از هر عمل باید از پوست جدا شود.

 

خلاصه ای از فعالیت های ما:

بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در صنعت چرمانواع کیف , کفش , کتاب , کمربند و…با کیفیت ترین محصولات چرمی را با ما تجربه کنید

توسط محققان کشور صورت گرفت؛ با فناوری نانو مقاومت بالای چرم طبیعی در برابر شعله در تولید چرمم طبیعی محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند پروژه ای در راستای مقاوم سازی چرم طبیعی در برابر شعله را با فناوری نانو در صنعت چرمم ظبیعی به نتیجه برسانند.
در دنیای امروز بدون شک مشتریان از مهم ترین سرمایه های هر سازمان اعم از تولیدی و خدماتی محسوب می شوند. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی منتهی می شود.از آنجایی که صنعت کفش به عنوان یکی از صنایع مهم در هر کشور محسوب می شود.
بعد از سنگ وچوب، چرم را می توان به عنوان قدیمی ترین همدم انسان برشمرد.از زمان های بسیار دور چرمم به عنوان پوششی برای انسان های نخستین بوده و هم اکنون نیز هست,  چرمم همچنان از محبوبیت بالایی در بین بسیاری از جوامع جهانی برخوردار است.

نظرات

3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *